Första inlägget - Julafton

Idag är det Julafton. Dagen som vi alla väntat på. Jättespeciell, verkligen...
Man äter god mat, tittar på Kalle Anka och öppnar paket, sedan är dagen över. Egentligen är det inget speciellt alls med Julafton. Årets Julafton var tristare än någonsin. Vi var inte ens hela familjen. Kusinerna har åkt till Gotland, så vi fick fira Jul själva.
Men man överlever. Precis som med allt annat. Jorden har inte gått under, himlen har inte ramlat ner. Jag lever fortfarande. Men jag är inte på världens bästa humör (det kanske du märker). Men jag rycker nog upp mig. Om bara en vecka är det Nyårsafton. Man kan ju alltid hoppas att det nya året blir bättre än det här.

Men God Jul i alla fall. Hoppas eran var bättre än min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback